سرفه های خشک در شب

سرفه خشک ,سرفه خشک در شب,سرفه خشک و بدون خلط,سرفه خشک در کودکان,سرفه خشک بعد از سرماخوردگی,سرفه خشک کودکان در شب,سرفه خشک در بارداری,سرفه خشک شبانه

سرفه خشک , سرفه خشک در شب , سرفه خشک و بدون خلط , سرفه خشک در کودکان

توضیحاتی در مورد سرفه خشک

سرفه خشک و پی در پی می تواند احساس خستگی در فرد ایجاد کرده و گاهی اوقات نیز با دندان درد همراه بوده و راه های هوایی شما بیشتر تحریک می شود. سرفه هنگامی رخ می دهد که سلول ها در امتداد عبور هوا تحریک شده و موجب بروز این مشکل می شود. نتیجه آن است که هوا در ریه ها تحت فشار زیاد بوده و مجبور است با فشار خارج شود. در هوای سرد، اغلب مردم از یک سرفه مزمن رنج می برند که می تواند سرفه خشک یا سرفه سینه باشد. سرفه خشک هم به عنوان سرفه ماندگار، سرفه تحریک کننده یا سرفه ای که شب هنگام رخ می دهد ، شناخته شده است. سرفه کولیت هم به عنوان یک سرفه خفیف یا سرفه مولد توصیف شده است.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد سرفه خشک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سرفه خشک و مداوم

سرفه مداوم عذاب آور است و می‌تواند کاملا باعث آشفتگی شود. اساسا دو نوع سرفه وجود دارد. نوع اول سرفه خلط دار است که سعی می‌کنید خلط یا عفونت درون سینه‌تان را با سرفه بیرون بریزید که در واقع نوع خوب آن است و می‌توان با خوردن شربت خلط آور به این فرآیند کمک کرد. در طرف دیگر، سرفه خشک وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر آن را فرو بنشانید چون می‌تواند کاملا مزمن و ماندگار باشد.

علت سرفه خشک

سرفه خشک اغلب به خاطر آلرژی، سرماخوردگی، یا حتی بودن در محیط غبار آلود به وجود می‌آید.

نشانه های سرفه خشک

نشانه های سرفه خشک چیست؟ احساس تنگی در راه های هوایی عدم وجود مخاط همراه با سرفه عدم خس خس قفسه سینه و یا تراکم سرفه های مضر و خشک ممکن است درهنگام شب بیشتر شود. گاهی اوقات سرفه خشک می تواند به مدت چند روز یا ۱-۲ هفته دارای علائمی مانند سرفه سرماخوردگی باشد. علائم سرفه خفیف با علائم سرفه سینه متفاوت است، به عنوان مثال قفسه سینه پر شده، مشکلات ناشی از سرفه کردن و مخاط وجود دارد. برای درمان موثر سرفه خشک، تشخیص و تفاوت بین سرفه های مختلف مهم است. به این ترتیب شما می توانید درمان مناسبی برای سرفه خود داشته باشید.

علل سرفه خشک و حاد

سرفه های حاد و خشک را می توان به دو دلیل عفونت (ناشی از عفونت) و علل غیر عفونی تقسیم کرد. علل عفونی سرفه حاد و خشک شامل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (سرماخوردگی)، عفونت های سینوسی، برونشیت حاد و پنومونی هستند. علل سرفه غیر عفونی شامل برانگیختگی بیماری های مزمن مانند برونشیت مزمن، آمفیزم، آسم و آلرژی های محیطی است. علل سرفه خشک بستگی به عواملی مانند عوامل محیطی، شرایط درون ریه ها، شرایط عبورهوا از ریه ها به خارج ، شرایط درون حفره قفسه سینه، ریه و علل گوارش دارد. همچنین مواد شیمیایی و مصرف سیگار هم رایج ترین علت سرفه مزمن است. از دیگر عوامل تحریک کننده سرفه عبارتند از گرد و غبار، گرده، حیوانات خانگی، مواد معدنی، مواد شیمیایی صنعتی و آلودگی، دود و رطوبت پایین. همچنین مشکلات مربوط به ریه ها،از موارد شایع و غیر معمول سرفه مزمن است. شایع ترین علت سرفه مزمن ناشی از سرطان ریه ، سارکوئیدوز، بیماریهای بافت ریه و نارسایی احتقانی قلب یا ایجاد مایع مضر در ریه ها است. عفونت مزمن سینوسی، سرفه های مزمن پس از زایمان، بیماری های گوش خارجی، عفونت های گلو و استفاده از داروهای مهارکننده ACE برای فشار خون بالا، در سرفه مزمن دخیل هستند. علاوه بر فرآیندهای بیماری در ریه و هوا، علائم و نشانه های بیماری در سایر نقاط داخل حفره قفسه سینه نیز ممکن است منجر به سرفه شود. شرایط درون قفسه سینه که باعث سرفه مزمن می شوند شامل سرطان، رشد غیرمعمول گره لنفاوی و افزایش غیر طبیعی آئورت است.تنها علت سرفه مزمن که اغلب نادیده گرفته میشود شامل ریفلاکس معده است یعنی زمانی که اسید از معده به مری می آید. این وضعیت غیرطبیعی می تواند باعث تحریک مری و حنجره شده و منجر به تولید رفلکس سرفه می شود.

درمان سرفه خشک و حاد

در صورتی که بیمار مبتلا به سرفه حاد و خشک بوده و به پزشک مراجعه نکرده باشد، ممکن است تلاش کند تا از داروهای سرماخوردگی برای کاهش سرفه استفاده کند. اگر بیمار، مشکوک به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد، ممکن است سرفه، تا زمان رفع خودبخودی عفونت، برطرف شود. سرفه حاد و خشکی که از طریق آلرژی ایجاد می شود اغلب با داروهای آلرژیک رفع می شود زیرا سرفه به علت تحریک کننده های محیطی ایجاد شده و با از بین رفتن عامل تحریک کننده ، رفع می شود. برای درمان سرفه مزمن با علت شناخته شده، بهتر است که با پزشک یا متخصص مشورت شود. درمان سرفه به شدت و علت اصلی آن بستگی دارد. به طورکلی، در درمان و کاهش سرفه، علاوه بر درمان ،علت اصلی هم بررسی می شود. در برخی موارد سرفه شدید را می توان با داروهای ضد سرفه درمان کرد. سرفه شدید و یا سرفه هایی که هنگام خواب تشدید می شوند، ممکن است نیاز به درمان هایی داشته باشند که حاوی داروهای مخدر هستند. در صورت تجویز این داروها ،بهتر است از مصرف الکل و رانندگی پرهیز کنید. در صورتی که بیمار مشکوک به عفونت باکتریایی باشد، پزشک اغلب آنتی بیوتیک تجویز می کند. افرادی که مشکوک به عفونت ویروسی هستند، از آنتی بیوتیک سودی نخواهند برد ونیاز به درمان قوی تر و موثر تری دارند. افراد سالمند، افراد مبتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی قوی و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند ، تا مشکل اصلی توسط پزشک بررسی شود.

سرفه خشک و عسل

عسل درمانی موثر برای گلو درد است. بر طبق مطالعات انجام شده ، این دارو همچنین می تواند به طور موثری باعث کاهش سرفه شود. عسل درمان بسیاری از بیماری ها بوده و شما می توانید روزانه عسل مصرف کرده و ایمنی بدن را تضمین کنید. پروبیوتیک ها، میکروارگانیسم هایی هستند که دارای خواص موثری در سلامتی هستند. آنها به طور مستقیم سرفه را تسکین نمی دهند، اما در تنظیم دستگاه گوارش کمک رسان هستند. این گیاهان گوارشی باکتری هایی هستند که در روده شما وجود دارند. بروملین، در درمان سرفه خشک موثر است شاید نام آن را نشنیده باشید؛ اما باید گفت که بر طبق شواهد موجود در بروملین ، آنزیمی وجود دارد که تنها در ساقه و میوه آن یافت شده و می تواند مشکل سرفه خشک را در گلو کاهش دهد. به منظور کسب نتیجه بهتر، از ترکیب آناناس و برملائین استفاده کنید. یک تکه برملائین را با ۳٫۵ اونس آب آناناس سه بار در روز بنوشید. برگ های نعناع، دارای خاصیت شفابخشی در درمان سرفه هستند. مواد مرطوب کننده موجود در نعناع ، گلو را آرام کرده و به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند و همچنین به شکستن موکوس کمک می کند.

راه‌حل سریع برای درمان سرفه خشک

اگر به دنبال راه‌حل سریعی برای درمان سرفه خشک هستید، چرا از کمی لیمو استفاده نکنید؟ کمی نمک و فلفل سیاه را روی یک برش از لیمو بپاشید و بعد آن را خیلی سریع بمکید. هرچند این درمان برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست اما از اینکه چقدر سریع سرفه خشک شما را درمان می‌کند تعجب زده خواهید شد.

ریشه‌ی شیرین بیان برای سرفه خشک

ریشه‌ی شیرین بیان خلط آور و تسکین دهنده است، که همزمان مجاری تنفسی‌تان را آرام می‌کند و مخاط شما را نرم و رقیق می‌کند و از حجم آن می‌کاهد. آب را بجوشانید و ریشه‌ی شیرین بیان (۲ قاشق غذاخوری) را داخل لیوان بریزید. لیوان را از آب جوش پر کنید(۲۳۰ گرم) و بگذارید ریشه‌ی شیرین بیان به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد. دو بار در روز یک فنجان کامل از این نوشیدنی بخورید.

درمان سرفه خشک با غرغره‌ی آب نمک

خیلی‌ها وقتی گلو درد دارند از غرغره‌ی آب نمک استفاده می‌کنند ولی همین علاج می‌تواند برای درمان سرفه خشک هم به کار بسته شود. وقتی که نمک بیشتری روی مخاط گلو باشد، آب شروع به جاری شدن می‌کند تا اینکه همه چیز را متعادل کند. وقتی که آب پایین می‌رود، ورم گلو و دستگاه تنفسی‌تان نیز فروکش خواهد کرد که در نتیجه موجب تسکین خواهد شد.

درمان سرفه خشک با شربت نعناع زنجبیل

این درمان سرفه قطعا نتایجی را به بار خواهد آورد که به دنبالش هستید بدون آن که برای افزودن زنجبیل به سیستم‌تان با مشکل مواجه شوید. زنجبیل به عنوان یک خلط آور شناخته می‌شود که می‌تواند به بیرون راندن خلط از ریه‌های‌تان کمک کند. و فراتر از آن، زنجبیل می‌تواند به تسکین خارشی که اغلب از انتهای گلو شروع می‌شود کمک کند تا اینکه شما نگران دچار شدن به سرفه‌های خشک و پی در پی نباشید. برای تهیه‌ی این شربت، لازم است که ۱ قاشق غذاخوری نعناع خشک شده، سه قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده، یک فنجان عسل، و چهار فنجان آب را با هم مخلوط کنید. باید زنجبیل و نعناع را به آبی که قبلا آماده کرده‌اید و قبل از آن که جوش بیاید اضافه کنید. بعد بگذارید آن مخلوط به جوش بیاید سپس وقتی کم شد آن را صاف کنید. عسل را اضافه کنید و هم بزنید. بسته به میزان نیازتان باید یک قاشق غذاخوری از این شربت را هر سه ساعت یک بار در روز مصرف کنید.

سرفه خشک و بخار

باورتان نمی‌شود وقتی صحبت از چیزی برای درمان سرفه، سرماخوردگی یا گرفتگی می‌شود آدم‌ها چقدر اهمیت بخار را دست کم می‌گیرند. بخار نه تنها کاملا خلط و مخاط را، تقریبا بلافاصله، شل و نرم می‌کند بلکه می‌توان روغن‌های معطر فراوانی نیز به آن اضافه کرد که مزایای درمانی شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. برای ساخت چنین مخلوط بخصوصی من روغن درخت چای(۳قطره) و روغن اوکالیپتوس(۱ تا ۲ قطره) را با هم ترکیب کرده‌ام، که می‌تواند به تسکین دادن و باز کردن مجاری تنفسی‌تان کمک کند و همچنین با باکتری‌‌ها یا ویروس‌ها مبارزه کند. آب را بجوشانید و آن را در یک کاسه‌ی عایق حرارت با اندازه‌ی متوسط بریزید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ ثانیه سرد شود، بعد روغن‌های معطر را به آن اضافه کنید. یک حوله روی سرتان بیندازید و روی کاسه خم شوید و نفس‌های عمیق بکشید. این عمل را ۲ تا ۳ بار در روز و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

سرفه خشک و آویشن

قرن‌ها از آویشن استفاده می‌شده است. حتی در خلال شیوع یکی از ویرانگرترین بیماری‌های همه‌گیر که در تاریخ بشر رخ داد نیز از آن استفاده شد. مرگ سیاه، طاعونی بود که از ۱۳۴۶-۱۳۵۳ میلادی در اروپا شایع شد. مردم برای مبارزه با این بیماری و دور نگه داشتن آن از خود دسته‌دسته گیاه آویشن می‌سوزاندند. آویشن عضلات نای و نایژه را آرام و مجاری تنفسی را باز می‌کند. نتیجه‌ی آن سرفه‌ی کمتر و راحتی بیشتر است. به آرامی آویشن را درون یک هاون بکوبید و بعد آن را داخل یک لیوان بریزید. ۲۳۰ گرم آب جوش روی آن بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد. برای داشتن طعم بهتر کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید و آن را به طور کامل سر بکشید. در صورت نیاز این کار را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید. نوشیدن چای آویشن قبل از خواب بسیار دلپذیر و لذت بخش است.

درمان سرفه خشک با چای سبز و عسل

چای سبز گلو را آرام می‌کند در حالی که عسل باکتری‌هایی را که باعث سرفه‌ی خشک می‌شوند، از بین می‌برد. چای را با استفاده از یک چای سبز کیسه‌ای خریداری شده از فروشگاه آماده کنید و کمی عسل برای طعم دادن به آن اضافه کنید، یا می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید. روش آماده کردن چای سبز و عسل برای درمان سرفه خشک – یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز را به آن اضافه کنید. – شعله را پایین بکشید و اجازه بدهید ترکیب ۵ دقیقه‌ی دیگر هم روی حرارت پایین به آرامی بجوشد. – شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. – ترکیب را صاف کنید، مقداری عسل خام و ارگانیک را برای افزودن طعم و مزه به چای اضافه کنید و به طور منظم آن را بنوشید.

سرفه خشک و زردچوبه

زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است، بنابراین میکروب‌هایی را که باعث سرفه‌ی خشک می‌شوند، از بین می‌برد. روش ۱ – ۱ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید تا یک خمیر آماده شود. – خمیر حاصل را ۴ بار در روز مصرف کنید. – این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا از سرفه خشک رهایی بیابید. روش۲ – ۴ لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. – خوب هم بزنید و اجازه بدهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. – مقداری آب لیمو و عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید. – این چای را به طور منظم بنوشید تا از شر سرفه خشک خلاص شوید.

بیشتر بخوانید : سیاه سرفه ♥ سرفه های آلرژیک ♥ سرفه خلط دار ♥ سرفه های شبانهسرفه‌ مزمن