درمان بواسیر با طب سنتی دکتر روازاده

 درمان بواسیر با طب سنتی ،درمان بواسیر با طب سنتی دکتر روازاده،درمان بواسیر با طب سنتی اسلامی،درمان قطعی بواسیر با طب سنتی،درمان بواسیر داخلی با طب سنتی،درمان بواسیر خارجی با طب سنتی،درمان خونریزی بواسیر با طب سنتی،درمان بواسیر خونی با طب سنتی،درمان بواسیر بادی با طب سنتی،درمان بواسیر شدید با طب سنتی،درمان خانگی بواسیر با طب سنتی،درمان هموروئید خارجی با طب سنتی

درمان بواسیر ، درمان بواسیر با طب سنتی ، درمان بواسیر در طب سنتی ، درمان سنتی بواسیر

 

معرفی بیماری بواسیر

بواسیر یا هموروئید ممکن‌ است در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌ برده‌ شود.از علایم بیماری بواسیر این است که امکان‌ دارد خون‌ قرمز روشن به‌ صورت‌ رگه‌هایی‌ در اجابت‌ مزاج‌ دیده‌ شود یا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ کند.– درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌ از علایم بواسیر هستند.– وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعد و – احساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود) از دیگر علایم بواسیر هستند.– دیگر علایم بواسیر شامل التهاب‌ و تورم‌ می شوند.چند علت بوجود آمدن بواسیر عبارتند از یبوست مزمن، اسهال مزمن، زور زدن موقع اجابت مزاج، نشستن طولانى مدت در توالت، افزایش سن، عوامل ارثى، حاملگى، تحرک کم، مصرف غذاهاى کم فیبر، عدم استفاده از میوه جات و سبزیجات، مصرف الکل

درمان بواسیر

جهت درمان یبوست موارد زیر توصیه می شود:روغن مالی شکم ، پهلو و مثانه با روغن زیتون هر شب قبل از خواب انجام شود.صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش با نبات میل شود.روزانه ۳ قاشق روغن زیتون خالص ( با چند قطره لیموترش ) مصرف شود.مایعات بین غذا و بلافاصله بعد از غذا مصرف نشود.دو ساعت بعد از صبحانه و عصر نیم لیوان از دم کرده مغز فلوس همراه با گل سرخ میل شود.باید از خوردن سرخ کردنی، کباب، گوشت های غلیظ، گوشت گوساله و گاو، شیر و آنچه وابسته به شیر است، سیر، ادویه جات، سوسیس و کالباس، انواع ساندویج ها، شیرینی جات قنادی نانی که با جوش شیرین پخته شده باشد، آب یخ، نوشابه و هر چیزی که باعث یبوست و سفتی مدفوع شود پرهیز کنند.غذاها باید ملین و نرم کننده باشند.

درمان بواسیر با طب سنتی

یکی دو قاشق بابونه و یکی دو قاشق سرگل بومادران را با یک لیتر آب سرد مخلوط سپس به مدت یک دقیقه بجوشانید و به مدت یک ساعت دم کنید. سپس آن را صاف کرده، در آن بنشینید. روزی دو مرتبه تا بهبودی این عمل را تکرار کنید.روزانه دوقاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب ریخته و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بماند سپس کمی عسل اضافه کرده و ناشتا میل کنید و تا ۴۵ دقیقه بعد چیزی نخورید . در صورت شدت یبوست می توانید دو ساعت بعد از ناهار و شام این وعده را تکرار کنید.پماد کوهان شتر که یکی دیگر از قدیمی ترین و بهترین ها برای درمان هموروئید یا بواسیر خارجی و داخلی است که از ترکیب کوهان شتر و تره تهیه شده و به صورت شیاف استفاده می شود و تنها یک مشابه شیمیایی دارد و آن هم پماد آنتی هموروئید است.

درمان بواسیر با طب سنتی

وغن چریش یک روغن سرشار از ترکیبات طبیعی مفید است که شما می توانید در خانه برای درمان همورئید از آن استفاده کنید. در ابتدا مقعد را با آن تمیز کنید. برای هر مرتبه انجام این کار، دو قطره از این روغن کافی خواهد بود. این روغن قادر به کاهش التهاب عروق درگیر در هموروئید خواهد بود. به عنوان یک راهکار کمکی، این روغن همچنین در کاهش درد و ناراحتی هموروئید موثر خواهد بود. روزی یک مرتبه از این روغن استفاده کنید، تا زمانی که هموروئید به طور کامل درمان شود.

درمان بواسیر در طب سنتی با آلوئورا

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر آلوئه ورا می باشد. خواص ضد التهابی و درمانی آلوئه ورا به کاهش تحریک و سوزش هموروئید کمک می کند. آلوئه ورا می تواند برای درمان هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی کارساز باشد. برای درمان هموروئید خارجی مقدار کمی ژل آلوئه ورا را به مقعدتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده درد و سوزش مقعد را تسکین می دهد. برای درمان خارجی بواسیر، برگ آلوئه ورا را به صورت نواری برش داده و قسمت های خار مانند آن را ببرید. سپس این قطعات برش داده شده را منجمد نمایید. نوارهای آلوئه ورای سرد و منجمد شده را برای درمان هموروئیدهای دردناک استفاده نمایید تا درد، سوزش و خارش شما برطرف گردد.  

درمان بواسیر با طب سنتی

نارون کوهی محصولی مقرون به صرفه و با قیمت مناسب است که در هر داروخانه ای پیدا می شود. این محصول دارویی قابض و جمع کننده است. این دارو اثر قابل توجهی در کاهش ورم و التهاب هموروئید دارد. این محصول معمولا به شکل پدهای مرطوب در داروخانه ها وجود دارد که بیمار آنها را برای دو تا سه دقیقه روی مقعد قرار می دهد. لازم است این کار بعد از هر مرتبه استحمام انجام شود و تا درمان کامل هموروئید، ادامه یابد. غیر از پد مرطوب، شکل قطره و نیز پنبه مرطوب این دارو نیز وجود دارد.  

درمان بواسیر با طب سنتی

آبلیمو حاوی مواد مغذی متنوعی می باشد که با تقویت مویرگ ها و دیواره رگ های خونی می تواند منجر به بهبودی هموروئید شود. یک تکه پنبه را به آبلیموی تازه آغشته نموده بر روی مقعد خود قرار دهید. در ابتدا مقداری احساس درد و سوزش وجود دارد اما خیلی زود درد شما برطرف خواهد شد.راه دیگر اینست که نیمی از لیمو را در داخل یک فنجان شیر داغ ریخته و آن را بنوشید. این کار را هر 3 ساعت یکبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می توانید آبلیمو، آب زنجبیل، آب نعناع و عسل (هر کدام نصف قاشق چایخوری) را با هم ترکیب نموده و روزی یکبار از آن بنوشید.  

درمان سنتی بواسیر با روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و بیشتر برای درمان هموروئید خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را افزایش داده و و بدین ترتیب به کاهش التهاب و کوچک کردن اندازه رگ های خونی متورم در مجرای مقعد کمک خواهد کرد. روزانه یک قاشق غذاخوری زیتون مصرف نمایید. روغن زیتون به کاهش التهاب کمک نموده و چربی های غیراشباع آن عملکرد سیستم دفع مدفوع را بهبود می بخشد. آب مقداری برگ آلو را گرفته و آن را به روغن زیتون اضافه کنید. این ترکیب را برای درمان هموروئیدتان استفاده نمایید. این ترکیب درد و تورم را شما بهبود خواهد بخشید. 

بیشتر بخوانید : بواسیر ساچمه ای ♥ بواسیر و خونریزی ♥ بواسیر در طب سنتی ♥ بواسیر چیستبواسیر