کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار در سایت جسارت

کشمش سبز ,کشمش سبز اراک,کشمش سبز و دیابت,کشمش سبزه,کشمش سبز قلمی,کشمش سبز خواص,کشمش سبز در بارداری,کشمش سبز کاشمر,کشمش سبز قلمی,کشمش سبز چه خاصیتی دارد,شرکت تعاونی کشمش سبز اراک,کشمش سبز دیابت,کشمش سبز برای دیابت

کشمش سبز , کشمش سبز اراک , کشمش سبز و دیابت , کشمش سبزه

در این مطلب از سایت جسارت به کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کشمش جزو تنقلاتی که بسیار مفید است، کشمش انواع مختلفی دارد که از انگورهای مختلف به دست می آید. در این بخش از سایت آکاایارن قصد داریم تا شما را با خواص و فواید کشمش بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید. نحوه استفاده : خوراکی خواص : کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است. 100گرم کشمش شامل بیش از 25%مواد لازم توصیه شونده است . همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند .در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود . همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است

کشمش سبز

انگور خشک‌شده را کشمش می‌نامند. همان‌قدر که انگور انواع و اقسام مختلف دارد، طبیعی است که این تنوع را در کشمش نیز بتوان یافت. در یک دسته‌بندی کلی، رایج‌ترین کشمش‌های مورد استفاده به 2 تا 3 دسته تقسیم می‌شوند: 1 – کشمشهای سبز که به‌صورت آجیل مصرف می‌شود. 2 – کشمش سیاه یا قهوه‌ای که به خاطر کاربرد آن در بعضی پلوها مانند عدس‌پلو، به کشمش پلویی معروف است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد. کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند. کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

کشمش سبز اراک

البته دسته سومی از کشمش نیز وجود دارد که مانند کشمشهای سبز به‌عنوان آجیل مورد استفاده قرار گرفته و حاصل خشک‌شدن انگور شاهانی است. این کشمش را مویز می‌نامند. برای تبدیل انگور به کشمش، روش‌های مختلفی وجود دارد ولی بهترین و مفیدترین کشمش، انگوری است که به جای استفاده از مواد شیمیایی و گوگرد، در هوای آزاد و در معرض نور خورشید یا سایه خشک شده باشد. کشمش پلویی علاوه بر اینکه در بعضی از غذاها و سالادها استفاده می‌شود، در شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها نیز عامل طعم‌دهنده است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند… کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد. کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است. کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد

کشمش سبز و دیابت

خواص غذایی : کشمش یک منبع غنی از مواد غذایی انرژی‌زاست. مقدار انرژی حاصل از کشمش بسیار بیشتر از خود انگور است. کشمش سرشار از ویتامین‌های A و B و مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، آهن و منگنز است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید. تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند. کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

کشمش سبزه

خواص درمانی : کشمش برای رفع کم‌خونی و ضعف عمومی بدن بسیار مفید است؛ اشتهاآور بوده و در رفع سموم از بدن و فعالیت کلیه‌ها نقش موثری دارد. خوردن کشمش به کسانی که دچار بیماری نقرس و رماتیسم هستند و همچنین به خانم‌های باردار و مادران شیرده همواره توصیه می‌شود. کشمش دارای فیبر زیادی است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. مصرف این میوه خشک برای افرادی که به افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی دچار هستند، توصیه می‌شود.

کشمش سبز